Saturday 20 August 2016

My 7th Virtual Run 2016: Raise Your Flag Johor 10km


Dianjurkan oleh TixTac.Satu lagi penganjur yang efisien dan pantas selepas Beestorm. (tapi Beestorm lagi laju tau..hantar proof, 2-3 hari dapat dah medal hihi..medal Tix tac akan sampai lepas seminggu hntr proof)...both organizers are the best so far & are trusted by me.

Untuk makluman..i bukan orang Johor..duduk di Johor..tapi seronok join..medal pun cantik..besar lak tu hahaaha... well....di mana bumi dipijak...di situ langit dijunjung kan....nak tunggu Virtual Raise Your Flag Kelantan jauh lagi...scheduled Januari tahun 2017 huwaaa...

Penting ke dapat medal-medal ni semua? Ada yang kata macam beli je,ye ke lari nih.....(ya macam beli kalau u tipu semasa hantar bukti proof running/walking photos  tuh)..apa pun..tuan punya badan je tau kan...teringat pesan kawan yang introduce Virtual Run ni kepada saya...berlaku jujur lah.... 

Lagi satu kenapa saya join Virtual Run? 

As stated in my blog post before....

(1) LOGISTIK: Susah nak pergi tempat event yang berlangsung di daerah atau negeri lain (masalah masa, kos, penginapan..siapo nak babysit anak2 den woi hahahaha sila cepat besar, senang mama nak bawak korang lari kah kah kah ok so selfish of me.. :) )...kebanyakan event berlaku di negeri yang bekerja Isnin-Jumaat..so biasanya event nya pada hari Ahad...saya bekerja T_T so it is a NO GO...

Bayangkan dengan virtual run sy boleh join event di Sabah tanpa sy kena beli tiket flight utk ke Sabah..hihihi get it? Belum siap lagi task Sabah..later will upload.

(2)MOTIVASI DIRI:.di saat saya mula rasa malas dan penat...terus teringat.."alamak...task 11km belum siap..task 7 km kena submit hujung bulan ni..task 5km dateline hujung minggu nih!duit dah bayar kan..rugi lah kalau tak submit.." jadi secara tak langsung..saya akan cari masa utk sarung running or hiking shoes dan...get set....JUST GO! 

(3).(tambahan) sy pemalu juga..boleh je jogging kat area rumah..tapi sy pilih jogging/hike/walk kat hutan..malu kat jiran hahahahaha poyo....gurau gurau

2 comments:

  1. Tahniah! Saya pun baru berjinak-jinak dengan virtual run. Syukur jumpa program larian yang sangat fleksibel begini. Saya pun baru lepas terima medal untuk RYF VR Edisi Melaka. Pencapaian pertama saya yang masih amatur, mungkin pada orang lain benda kecil je..tapi pada saya, saya puas hati.

    ReplyDelete
  2. tahniah juga utk awak :)..jom sama -sama teruskan virtual run untuk kesihatan !

    ReplyDelete